Campagne ‘ABU-leden (waaronder Meinselect) maken meer werk mogelijk’

header-img

 

Feiten op een rij
De uitzendbranche is een belangrijke banenmotor van onze economie. In 2015 kwamen er ruim 75.000 banen bij. Het jaar daarvoor gingen er in de branche 50.000 extra mensen aan het werk. Daarmee neemt de branche veruit het grootste deel van de groei van de werkgelegenheid voor zijn rekening. Jurriën Koops, ABU-directeur: “Met recht kunnen we dus zeggen ABU-leden maken meer werk mogelijk. Maar we maken ook werk voor meer mensen mogelijk. Vooral voor diegenen die nu langs de kant staan.” De uitstroom uit de bijstand naar werk gaat in 40% van de gevallen via een uitzendbureau. Van de mensen met een WW-uitkering die weer aan het werk gaan, stroomt 35% uit via een uitzendbaan.

 

ABU 55 jaar
Vandaag bestaat de ABU 55 jaar. Al meer dan vijf decennia maakt de ABU zich sterk voor werk en een fatsoenlijke arbeidsmarkt. Koops: “Onze branche biedt kansen aan mensen en aan ondernemers. Die kansen willen wij blijven creëren: nu en in de toekomst, in het belang van de dynamiek van de arbeidsmarkt. Die dynamiek is hard nodig, want de werkloosheid is nog steeds hoog en de wereld van werk verandert snel. ABU-leden bieden aan veel mensen kansen en perspectief. Ook dat laat de campagne zien.”

 

Campagne
De campagne is te horen op de radio, verschijnt op diverse websites en is te volgen via social media. In filmpjes delen flexkrachten hun ervaringen en lichten ondernemers toe wat flexibiliteit voor hen betekent. Alle informatie is te vinden op de speciale campagnesite www.ABUsterkvoorwerk.nl.